طرز تهیه چیپس فنری در خانه

 

طرز تهیه چیپس فنری

سیب زمینی از آن دسته مواد غذایی است که می توان انواع مختلفی از غذاها را تهیه و تدارک دید. کافی است در منزل سیب زمینی داشته باشید تا بتوانید غذاهای متنوع و البته خوشمزه بپزید. در واقع سیب زمینی جزء مواد غذایی اصلی محسوب می شود.

یکی از غذاهای خوشمزه یا بهتر است بگوییم یک میان وعده پرطرفدار بین بزرگسالان و بچه ها سیب زمینی فنری سرخ شده و یا تنوری است. این میان وعده علاوه بر ظاهر وسوسه کننده و دلفریب، طعم و مزه ی بی نظیری دارد که می توانید در یک عصر دل انگیز این اسنک را تدارک ببینید و با خانواده آن را میل کنید. طرز تهیه چیپس فنری بسیار ساده و لذت بخش است و به راحتی و در چند دقیقه یک میان وعده ی عالی خواهید داشت.

چیپس فنری یا همان فر چیپس را معمولا در فست فودها و رستوران ها به کرات دیده اید و از ظاهر جالب و مزه ی آن شگفت زده شده اید. در این پست آموزش طرز تهیه چیپس فنری خانگی را آموزش داده ایم تا به راحتی و در کمترین زمان در منزل این میان وعده ی خوشمزه را برای خود، خانواده و فرزندانتان تدارک ببینید.

 

مواد لازم چیپس فنری

این میزان از مواد غذایی برای ۲ نفر می باشد.

سیب زمینی متوسط     ۴ عدد

سیخ چوبی                 ۴ عدد

پنیر پارمزان  

روغن زیتون

پودر پاپریکا

پودر آویشن

نمک و فلفل

طرز تهیه فر چیپس

پس از اینکه سیب زمینی ها را شسته و پوست گرفته اید با سیخ چوبی را درون سیب زمینی فرو کنید.

سپس با چاقو از انتهای سیب زمینی برش های مارپیچ با قطر ۳ میلیمتر ایجاد کنید. هر اندازه قطر برش بیشتر شود، سیب زمینی ضخیم تری خواهید داشت. دقت کنید در حین برش، ورقه های ایجاد شده قطع نشوند تا حالت فنری خود را حفظ کنند.

حال پس از پایان برش دورانی، سیب زمینی را از ابتدا و انتها گرفته و به آرامی باز کنید تا دو سر سیخ را پوشش دهد. مراقب باشید در این مرحله نیز سیب حلقه ی سیب زمینی ها از هم جدا نشوند.

طرز تهیه چیپس فنری

اینکار را برای تک تک سیب زمینی ها انجام دهید و سپس روی سینی فر بچینید.

با فرچه مخوص تمام ورقه های سیب زمینی را با روغن زیتون آغشته کنید و پس از آن ادویه ها و نمک و فلفل را که پیش از این با یکدیگر مخلوط کرده اید، به آرامی روی سطح سیخ سیب زمینی به صورت یکپارچه بپاشید.

سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید.

طرز تهیه فر چیپس

فر چیپس شما آماده است.

همچنین می توانید پس از خارج کردن چیپس ها مقداری پنیر پارمزان لابه لای سیب زمینی ها بریزید و برای مدت ۲ دقیقه درون فر قرار دهید تا پنیرها آب شوند.

برای تهیه چیپس فنری سرخ شده می توانید پس از برش سیب زمینی و باز کردن آن روی سیخ چوبی درون روغن سرخ کنید و سپس در حین سرو مقداری ادویه بر روی آنها بپاشید.

 

مراحل تهیه فر چیپس در رستوران و فست فودها با روش فوق متفاوت است. در این محیط ها به دلیل زمان کم و حجم بالای سفارشات مراحل کار به وسیله تجهیزات صنعتی صورت می گیرد. دستگاه فر چیپس محک ماشین از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که می توان به وسیله ی آن سیب زمینی های فنری ترد و خوشمزه تهیه کرد.

در مقاله بعد راز پشت پرده کبابی ها را فاش کرده ایم و پرده از راز کباب کوبیده رستورانی برداشته ایم.

 

نوشتن دیدگاه